Já vím, říkám často, že svatební den, by měl být havně o vás, nevěstě a ženichovi, ALE! tím, že na tuhle oslavu vás dvou zvete rodinu a přátele, bylo by dobré se o vaše svatební hosty dobře postarat, aby se cítili vítáni a na vaší svatbě panovala dobrá atmosféra. Ze zkušenosti vím, že někdy, co se týká hostů, snoubenci řeší nepodstatné detaily a opravdu důležité věci opomíjejí. Tak se pojďme podívat na to, co skutečně zajímá vaše hosty … a ne, nejsou to vaše svatební šaty wink

1. DATUM, ČAS, MÍSTO

Špatně zvolené datum, čas a místo může spoustu svatebních hostů odradit od toho, aby přijeli na vaši svatbu. Pokud si třeba vyberete termín v době, kdy má nejvíce lidí dovolenou, riskujete, že se ochudíte o jejich přítomnost. Pokud tedy nechcete záměrně zredukovat počet hostů ;-),  je dobré jim sdělit datum vaší svatby v předstihu, aby s ním počítali. To samé se stane, pokud si zvolíte špatně dostupné místo. Přemýšlejte vždy nad tím, že ne všichni svatebčané, hlavně senioři, zvládnou pěší túru na vrchol hory, i když se to může zdát jako to nejromantičtější místo pro svatební obřad. 

2. POČASÍ 

Venkovní obřad uprostřed zimy nebo naopak uprostřed parného léta může dát vašim hostům pěkně zabrat. Myslete na to, že za takové situace je vždy dobré mít také k dispozici  ohřívače, deky nebo v létě naopak přístřešek, studené nápoje a třeba vějíře na ochlazení. 

3. PARKOVÁNÍ

Obecně platí, že čím blíže tím lépe. Dámy na podpatcích vědí! Ideálně zadarmo nebo velmi levně. Tečka. 

4. ČASOVÝ HARMONOGRAM 

Vše by mělo plynout jako po másle. Žádná hluchá místa nebo naopak nenechat hosty ani vydechnout. Načasování je důležitá věc i pro servírování jídla. Víc tipů najdete zde. 

5. ZÁBAVA 

Zábava se odvíjí od toho, jaký typ hostů a v jakém věku se vám na svatbě sejde. Pokud se na to necítíte,  není  zrovna nutné na vaší svatbě  organizovat svatební hry, aby byla zábava. K tomu, aby se lidé dobře bavili, konverzovali a poznávali se, docela dobře poslouží i různé interaktivní koutky (sweetbar, degustace, fotokoutek, …) a hudba. Já osobně vnímám dobrého DJ jako hrdinu svatebního dne  🙂 

6. DOBRÉ JÍDLO 

Dobré jídlo a ve správný čas je téměř nejdůležitějším bodem tohoto seznamu. Pamatujte,  hladový host = nešťastný host.  

7. TVRDÝ ALKOHOL 

Není nutné podávat tvrdý alkohol, zvlášť, když si nemůžete dovolit open bar. U alkoholických nápojů můžete zredukovat nápojový lístek, až se dostanete do bodu, kdy to pro vás bude finančně únosné.  Nicméně i tak je třeba mít dostatek nápojů pro vaše hosty – pivo, víno, limonády, cokoliv, čím budou moct vaši hosté uhasit žízeň, až to roztočí na parketu. 

8. FLOW 

Hosté se začnou nudit, pokud nebude vše plynout. Ať už to je příliš dlouhé focení nebo čekání na jídlo, dlouhá prodleva mezi obědem a dortem, … všimnou si, začnou být netrpěliví a znudění. V tomto bodě doporučuji dobrého DJ a svatebního koordinátora, kteří díky zkušenosti „přečtou“ vaše hosty, poznají, že je třeba pokročit v programu a upraví časový harmonogram podle aktuální potřeby. 

9. SPOJENÍ S HOSTY 

Vaši hosté přišli na vaši svatbu, protože si vás váží, takže teď je řada na vás je dobře pohostit a také si na ně udělat čas. Vyfoťte se s nimi, pohrajte si s jejich dětmi, řeknete jim, jak moc je pro vás důležité, že přišli, ať se cítí vítáni. 

Vaše K.

 

Jsem zakladatelka a kreativní ředitelka spol. EVENTISTA. Od roku 2013 jsem navrhla  a zorganizovala množství krásných svateb a eventů. Pro více informací mě můžete kontaktovat zde:

 

katerina@eventista.cz